Často se i u velkých hotelů setkávám s absencí plánování investic do vnitřního vybavení pokojů i ostatních středisek.
Po letech provozu vybavení zastarává a pokud majitel nemá připravené prostředky na investici, může to být začátek konce.
Vlastně je to jednoduché, hotelu začnou klesat recenze, tím pádem výrazně klesají i prodeje.
No řekněte sami, jeli byste do hotelu, kde si v recenzích přečtete o proleželích matracích a prošlapaných kobercích?
Jak obnovu plánovat – příklad 3-4*hotel
Tato tabulka představuje hrubý rámec pro plánované investice do vybavení hotelu.
Neřiďte se pouze časem, ale také vlastním pocitem a hlavně zpětnou vazbou od klientů. Klientské recenze Vám přesně řeknou, co se klientům nelíbí a tedy i kam by měly případné investice směřovat., tak abyste předešli poklesu prodejů a zhoršeným recenzím.
Investice plánujte dopředu
Zejména u rodinných hotelů doporučuji připravovat si finanční prostředky průběžně například formou odkládání % části tržeb na budoucí investice.
Vzniklý náklad Vás pak nepřekvapí.
Z Průzkumu, do kterého se zapojilo několik desítek hotelů a penzionů vyplývá, že dlouhodobě dopředu plánuje své investice pouze 7,4% ubytovacích zařízení, což je strašidelné číslo.
Naopak z výsledků vyplývá, že většina řetězcových hotelů tyto investice plánuje dlouhodobě dopředu, tak se od nich inspirujte.
Nepřežeňte to
Analyzujte si Váš trh a zamyslete se nad požadavky Vašich klientů a také si vytvořte predikci potenciálního nárůstu tržeb.
Proč to říkám?!
Nedávno jsme řešili prodej hotelu, kdy majitel investoval desítky milionů do kompletní rekonstrukce interiérů a vybavení hotelu.
Hotel se nacházel v menším regionálním městě a trh bohužel nebyl schopný akceptovat zbožné přání na navýšení cen v řádu o vyšší desítky procent.
V realitě se investorovi podařilo navýšit ceny pouze v řádu do deseti procent. Návratnost investice byla v tomto případě mizivá..
Co o plánování investic říkají sami hoteliéři:
Máte připravený plán investice pro příští roky (např. výměna matrací, redesign restaurace apod.?)
Odkládáte si průběžně část tržeb pro budoucí investice do vybavení?
Kdo se do dotazníku zapojil:
Autor článku:
— Jan Halíř Jednatel společnosti / Founder Tel.: +420 774 741 611
Email: halir@hotelsolutions.cz www.hotelsolutions.cz www.hotelinvest.cz
Comments